تیم امید آرشیو خبر ها
کدام بازیکنان پریماورا به اولین بازیشان برای تیم اصلی نزدیکند؟

کدام بازیکنان پریماورا به اولین بازیشان برای تیم اصلی نزدیکند؟

جام ویارجو، یکی از مهم ترین و با پرستیژترین تورنومنت های رده ی جوانان است و ظاهرا یوونتوس در این رده هم به جام ها رحم نمی کند! یووه قهرمان شد و حالا گاتزتا دلااسپورت به بررسی دو بازیکنی که احتمالا توجه کادر تیم اصلی را هم به خود جلب کرده اند، پرداخته است: 

 

از گاتزتا دلا اسپورت

 

به همراه پدر در یوونتوس آرنا

 

Alessio Di Massimo 

 

از بازی کردن در سطح آماتور فوتبال تا درخشش در با پرستیژترین رقابت رده ی جوانان. آلسیو دی ماسیمو صعودی شهابی از زمان پیوستنش به یوونتوس در ژانویه داشته است.بعد از چند بازی فوق العاده در جام ویارجو برای یوونتوس،وینگر نو ظهور ممکن است بتواند بتواند از رده ی جوانان گامی بزرگ بردارد و اولین بازیش در سری آ را انجام دهد.

 

بیانکونری این بازیکن 19 ساله را در پنجره ی زمستانی ترانسفر از آوتزانو خریداری کرده بود، یک باشگاه در سری D که در منطقه ی آبروتزو در مرکز ایتالیا آمده است و استعدادیاب های غول های تورینی تحت تاثیر سرعت، توانایی دریبل، شخصیت و مهارتش در در ضربات آزاد قرار گرفتند. او بعد از اینکه در سنت اُمرو و آلبا آدریاتیکا در دو سطح پروموتزیونه و اکسلنتزا بازی کرد، به آوتزانو پیوست و در عرض 2 فصل قبلش 31 گل به ثمر رساند، در حالیکه مهاجم نبود.

 

برخاستن او از سطح فوتبال آماتور تا مطرح شدن به عنوان یک بازیکنان ثابت تیم جوانان یکی از غول های ایتالیا و آلسیو مسیرش را به سرعت طی کرد. او برای اینکه اولین بار برای تیم پریماورا یوونتوس زیر نظر فابیو گروسو بازی کند تا انتهای ماه ژانویه صبر کند، اما او از فرصتش حداکثر استفاده را کرد و در برابر تراپانی گلزنی و به پیروزی 2‐0 ـشان کمک کرد. تاثیر او بر تیم بیانکونری وقتی بیشتر به چشم آمد که در مرحله ی حذفی جام ویارجو شروع به گلزنی کرد، او برابر آث میلان در یک هشتم گلزنی کرد و بعدش در یک چهارم ضربه ی آزادی برابر بلونیا به شکل بسیار دیدنی وارد دروازه کرد و مقابل پالرمو در فینال هم دو دقیقه مانده به پایان بازی یک پنالتی گرفت و همان را تبدیل به گل کرد که منجر به قهرمانی یوونتوس شد.

 

این سناریو در سال 1994 هم تکرار شده بود، سال 1994 آلساندرو دلپیرو در وقت های اضافی فینال ویارجو از نقطه ی پنالتی گل زد که باعث شد یووه برابر فیورنتینا 3‐2 پیروز شود، اتفاق مشابهی که در چهارشنبه ی گذشته برای دی ماسیمو رخ داد.

 

او در مجموع 6 دیدار 3 گل به ثمر رساند به نظر می رسد که توجهات زیادی از جمله ماسیمیلیانو آلگری را جذب کرده است

 

با توجه به پیشرفتی که او بازی به بازی از خودش نشان می دهد، می تواند در صورتی که یوونتوس اسکودتوی بعدیش را پیش از اتمام لیگ مسجل کند، اولین بازیش تحت نظر ماسیمیلیانو آلگری انجام دهد. اگر او این فصل برای تیم اصلی یووه بازی کند، دستاورد دیگری برای صعود چشمگیرش از یک فوتبالیست آماتور به یک فوتبالیست حرفه ای خواهد بود. داستان این تکرار وقتی زیباتر خواهد شد که بدانیم آلسیو در یک خانواده ی یوونتوسی به دنیا آمده و پدرش نام او را از روی هافبک متعصب سالهای دور یوونتوس، تاکیناردی انتخاب کرده است، او وقتی خبر علاقه ی یوونتوس به خودش را شنید از شادی گریه کرد و گفت هر وقت در سری D توپی لو می دهد، به شوخی به دوستانش می گوید : "ببخشید، من بونوچی نیستم!"

 

پل به همراه هموطنش!

 

Pol Lirola 

 

این فول بک اسپانیایی همین الان لقب لیختشتاینر کوچک را به خود اختصاص داده است، چیزی که برای یه بازیکن 18 ساله ستایشی بسیار پررنگ محسوب می شود. توانایی و خونسردی اش موقع در اختیار داشتن توپ مثال زدنی است و و اگر بازی نیمه نهایی جام ویارجو بین یوونتوس و اسپاتزیا را دیده باشید، ممکن است او را با یک بازی ساز پیشرفته و حد بالا اشتباه بگیرید، که در این صورت می توان شما را بخشید.

 

تعجبی هم ندارد که او به درستی شماره ی 21 را برای بر تن کردن انتخاب کرده است، لیرولا تنوع تاکتیکی خوبی در بازی داشته و می تواند در سمت راست خط هافبک هم بازی کند و در کل تورنومنت تقریبا همه چیز برای هم تیمی هایش هماهنگ می کرد و رهبر ارکستر تیم فابیو گروسو بود، او دو پاس گل داد و در مجموع کاری کرد که برای مقایسه کردن توانایی ارسال پاس های بلند او با آندره آ پیرلو وسوسه شوید.

 

او سال 2015 از اسپانیول به یوونتوس پیوسته، پیشتر در مقاله ای، از او به عنوان یکی از 10 استعداد برتر زیر 20 سال یوونتوس نام برده بودیم، پل هنوز برای تیم اصلی بازی نکرده، اما با توجه در عملکردش در تورنومنت توسکانی، اولین بازیش دور از ذهن نخواهد بود.

 

با توجه به اتمام قرارداد استفان لیختشتاینر در سال 2017، این جوان می تواند به طور ثابت برای یووه به میدان برود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: